Mada

Verslag van een Joker-Karavaan reis doorheen dit fascinerende land. Vertrekdatum: 5 september 2010

maandag 4 oktober 2010

10/09/2010: Verbindingsrit Ranohira - Ambalavao

Voila, het eerste nationaal park zat erop. De eerste wandeling ook. Tijdens en na de eerste wandeling moest ik al wat blaren verzorgen. Tja, sommige zijn hardhoors en luisteren niet als je zegt om op voorhand de voeten af te plakken hé :-). Wie niet luistert, moet maar op de blaren zitten. Al bij al was het allemaal goed meegevallen en wist ik dat ze tot meer in staat waren maar dat zou nog wel duidelijk worden.
Ihosy

Vandaag terug een lange verbinding van ongeveer 5 uur rijden. Met tussenstops en eten zaten we al gauw terug aan 7 uur onderweg. We reden terug langs de mooiste landschappen. Een eerste tussenstop was Ihosy. Een vrij grote stad tussen Ranohira en Ambalavao. Daar leerde ik 'de kleine' van suikerriet te proeven. Blijkbaar had ze dit nog nooit gegeten en daarvoor reizen we toch, om iets nieuws te ontdekken. Tja, dat allemaal kunnen meemaken op uw 22ste :-). Ik ging op die leeftijd nog op camping naar Frankrijk.

De temperaturen waren ook de lucht ingegaan en het was vrij heet die dag. Geen wolkje aan de lucht.
Na een vlekkeloze rit kwamen we aan in Amabalavao en is was er meteen verliefd op. Toffe en leuke stad.
In ons hotel was een team van de BBC aanwezig. Ik had met een van de cameramannen een gesprek over de tocht die ze gedaan hadden en die ik wilde doen maar waar niemand iets over wist.  De cameraman had het steevast over 'stunning views' en 'I've been in many places but Diavolana is one of the most beautiful places I've ever filmed'. Ik wist het, hier moet ik ze naartoe brengen. Dit wordt onze tocht en misschien wel ons topje. Kort daarna had ik afspraak met Adrien, onze gids voor de komende twee dagen. We bespraken de mogelijkheden en ik legde alles voor aan de groep. Ze waren unaniem en wilden 'Pic Imarivolanitra' beklimmen!! Mijn stiekeme droom zou uitkomen, allé, als ze de top zouden halen. Maar natuurlijk want zo hoog is die top nu ook niet hé. Slechts 2658m. 'Pic Boby', want zo was de oorspronkelijke naam van deze berg, here we come. Bagages werden herschikt en ik...ik genoot van een THB, want plan geslaagd!!
de 'leider' denkend aan 'Pic Boby'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten